piątek, 1 kwietnia 2011

Jaja sobie robię !!! (kurs)

Dzisiaj postanowiłam pokazać wam kursik na koguciki z wydmuszek . Jest bardzo prosty i można go robić razem z dziećmi . Ja już od paru lat tak ozdabiam swoje mieszkanie  , takiego kogucika wkładam też do wielkanocnego koszyka ( bez zawieszki) i ozdabiam nim stroik wielkanocny. Koguciki są u mnie w święta wszędzie :) 





Oto on " pan kogucik"



Do wykonania kogucików potrzebujemy :
Wydmuszki, farba akrylowa (u mnie biała) lub gesso, płaski pędzel ,patyki do szaszłyków,plastelina, filc ( zamiast filcu wcześniej używałam takich grubszych gąbko-ściereczek zakupionych w markecie), klej mocny np.magik, wstążka pomarańczowa (chciałam sznurek pomarańczowy , ale nie dostałam), piórka i odrobina cierpliwości.

Najpierw mocujemy wydmuszkę na patyku i zabezpieczamy przed zsunięciem plasteliną. Za pomocą płaskiego pędzla malujemy farbą akrylową "klepiąc" dla uzyskania ciekawej faktury.




Po wysuszeniu mocujemy wstążkę  i przyklejamy ją
Z filcu wycinamy stópki i grzebień dla kogucika ( składam kawałek filcu na pół i wycinam) patrz zdjęcia.
Robimy dziurki na przeciągnięcie wstążki. Po przeciągnięciu nóżek zakańczamy supełkiem. Grzebień przeciągamy i przyklejamy do wydmuszki.





Na końcu przyklejamy piórka jako ogon, oczka ( można ruchome lu narysować) , i dziób.


Efekt końcowy . Bardzo podobają mi się taki rozkwitnięte bazie . Koguciki jak najbardziej do nich pasują :)





Życzę Wam miłej i twórczej zabawy :)

13 komentarzy:

  1. Koguciki są świetne :)) Kursik jest super! A czy takie koguciki nie mogą być wykonane z jajek styropianowych?

    OdpowiedzUsuń
  2. łoo!!! jakie piękne kogucie drzewko się pojawiło:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Haniu, wg mnie efekt byłby podobny i nie było by ryzyka że się poobija :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Urocze te kogucikowe zawieszki!! No i klimaty od razu robią się świąteczne;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne! Pomysł rewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. CZadowe są te koguciki:) Świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajowe koguty!!! Dzięki za kursik, chętnie pobawię się z moimi dziećmi :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Madziu - już pisałam i kwietnia, że praca Twoja jest śliczna. Niestety dzisiaj dodaję, że nie może brać udział w wyzwaniu HopmArtu, ponieważ opublikowałaś ja wcześniej, czyli przed wyzwaniem. Zgodnie z zasadami wyzwań może być zgłoszona praca wcześniej nie publikowana.
    Madziu - masz jeszcze tyle czasu - usiądź i zrób nową pracę - przecież robisz takie fajne rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny pomysł! Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  10. kursik super:)świetny pomysł:)kuraki fajnie wygrzewają się na trawce - fotka extra:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedziny i pozostawione tutaj słowo :)